ACTIVITATS PASSADES
Caminades amb experiències, flora i fauna del secà
Dia i hora: 22 de maig a les 9 del matí.
Punt de trobada: Sortida d'Arbeca. Plaça de la Bassa l'Oro // Sortida de Belianes: Plaça Comandant Serret
El Drapaire Musical. Taller de sons d’ocells
Dia i hora: Diumenge 1 de maig, d'11 a 13h
Punt de trobada: A la Peixera de Sant Martí de Maldà. Ubicació
S'hi pot arribar caminant des de l'escola de Sant Martí de Maldà. Hi haurà cartells informatius.
Ubicació de l'escola
PLACES EXHAURIDES
Taller d'astronàutica als secans de Belianes-Preixana
Dia i hora: Dilluns 6 de setembre, de 18h a 19.30h
Lloc on es realitzarà l’activitat: Torre del Coix. Vilanova de Bellpuig. Ubicació
Si es vol arribar a peu al lloc on es realitzarà l'activitat, es farà una sortida en grup des de la bàscula de Vilanova de Bellpuig, a les 17.45h. Ubicació: https://goo.gl/maps/1QEsxj3ktFB5Roiy6
Voleu saber qui va aconseguir volar, per primera vegada? Us pregunteu qui va llançar primer un coet? Doncs en aquest taller podreu descobrir això, i aprendre altres conceptes d'astronàutica... Però a més, també us proposem una part pràctica molt divertida! Experimentar els llançaments de diferents tipus de coets, amb diferents tipus de propulsors, d'una manera entenedora i segura amb l'astrònom Joan Pujol, d'Univers Quark.
Activitat gratuïta. PLACES EXHAURIDES
Passejada ornitològica pels Secans de Belianes Preixana amb Santi Mañosa
Dia i hora: Diumenge 6 de juny, de 7h a 12.30h
Punt de trobada: Plaça de la Marxa ecològica i per la pau de Belianes. Ubicació
Passejada per observar l’avifauna i els hàbitats dels ocells dels secans i conèixer què es fa per conservar-los, a càrrec de l’ornitòleg Sergi Mañosa.
Inscripció obligatòria a: activitats(ELIMINAR)@valldelcorb.cat
Taller d'observació solar i taller 'Cel·les solars Graetzel'
Dia i hora: Dissabte 29 de maig a les 11h
Punt de trobada: Plaça de la Marxa. Belianes. Ubicació
La Marxa Ecològica i per la Pau de Belianes organitza una nova activitat amb la col·laboració del projecte Espais Naturals de Ponent. Són dues propostes que es realitzaran durant el matí del dissabte 29 a partir de les 11h. En primer lloc hi haurà un taller d’observació solar, a càrrec de Joan Pujol, d’Univer Quark i enfocat a públic familiar, i tot seguit, i per un públic més jove i pels adults es realitzarà un taller amb el nom de 'Cel·les solars Graetzel' que anirà a càrrec de Laia Roset, del Camp d’Aprenentatge de la Vall de Boí.
Anellament d'ocells al Bosc del Popa
Dia i hora: Diumenge 18 d’abril de 9h a 12h
Punt de trobada: Passeig Enric Granados. Arbeca. Ubicació
Caminada descoberta del Terme: Serra de Montplà
Quan arribem al davant de la serra de Montplà i al costat del Bosc del Popa durant el matí es durà una activitat de descoberta dels ocells de l'entorn de l'espai naturalde la Serra del Montplà (Secans de Belianes-Preixana) a través de l'anellament científic. Serà una activitat per conèixer quins ocells habiten en aquest espai. La proposta naturalística la durà a terme en Àlex Fonollosa anellador titulat de forma específica per aquest tipus d'activitats de divulgació mediambiental.
Ús obligatori de mascareta i complint les normes de seguretat vigents.